Tuesday, April 9, 2013

''....Fie , koi ada usha sorang mamat dekat twitter ni . koi tak tahu ngape koi nak kenal sgt dgn dia . dia biasa je tapi twitcon dia smart . warna pink . cair koi . ''
''....usha lah .koi cabar aok usha dia ''
'' aok cabar koi ? em okay ''
*dialog lebih kurang cam ni lah*


-
-
-
Me : ' assalamualaikum ' *sent tweet*  DALAM HATI DUP DAP DUP DAP DUP DAP PUAS FIKIR AYAT BENDA NAK MULA TEGUR DIA AHAHAHAHAHAHAHAH .
tetiba satu dua hari baru dia reply .

Dia : ' waalaikumusalam ' .
time ni dah joget joget zapin uuuuuuu dia reply dia reply dia reply . aaaaaa eksaited gila nomnomnom :3 lepastu mula gelabah tak tahu nak reply apa hihihihi.

Me : emm okay , hye :)
Dia : eh takkan nk bye dah :p
Me : siapa pulak kat nak bye ? -.-
Dia : eh silap . salah baca . ingatkan bye -.-

lepastu lepastu lepastu blaaaa blaaa blaaaa mula lah detik kenal kenal . dia okay . punya eksaited aku cerita dekat Fie , dia bagi respon . ok gila kau tak eksaited . hihihi em bila ingat balik masa starting conversation , rasa macam eii comel gila start dengan assalamualaikum bhahahaha . kalau sekarang , nak start sikit , terus ' woii ' je . bapak gangster -_______-t

em poyo . tetiba teringat macam mana first kenal . first tegur . aku tak tahu kenapa tetiba nak sangat kenal dgn dia . takde angin takde ribut tetiba hati kemain kuat nak kenal . ececececeh ayat . ni namanya , Takdir . ouh rasa macam brrr jatuh ego aku tegur laki dulu tapi em em tak tahulah mana datang keberanian . sumpah berani gila gua tegur dia ehehehehe comel . k tetibe comel .

tapi. tu dulu.

hari berganti hari . bulan berganti bulan . tahun berganti tahun . 
cop . tahun berganti tahun tu tak boleh blaa . acah acah lama je dah kenal padahal baru tahun lepas em.
makin lama , aku dapat rasa yang manis kini menjadi tawar . yang dh sedia tawar , jadi makin tawar . atau mungkin nak ke kelat dah mungkin. brr apa ni berbahasaaaaaaa tawar manis pahit ahahaha po-yo .

tak . ni serius . dah banyak kali benda ni jadi dan...... aku kena sedar . terima hakikat . buka mata hati . sedar akan realiti . berbeza betul masa mula kenal dengan sekarang . secara am nya , ramai sangat orang tu orang ni nak rapat nak baik dengan dia . bila jadi macam tu , aku mula rasa em . gua rasa tercabar . tipulah kalau kata tak jealoussssssssss angat . tapi sedar ke diri . takpe , buat biasa . acah acah gentle . senyum . yang penting , buat biasa .

tiba tiba , benda yang paling aku takut dah pun jadi (́_̀)

si perempuan , lepas ni awak bolehlah tepuk tangan bergembira lapangkan dada sebab memang ni yang awak nak sangat tengok. memang ni yang awak nak sangat jadi . si perempuan , aku tahu kau akan baca belog ni . taniah .

''....disebabkan satu kesilapan , kau lupa segalanya ''

sebenarnya , kecewa pun ada. disebabkan satu kesalahan aku , terus jadi sampai macam ni. kalau aku jadi kau pun , memanglah sakit hati . tapi bila fikir balik , takkan lah sampai macam ni . sedih . kecewa . terkilan . ha belaka ada .

' what goes around comes around ' .

aku baru sedar peribahasa omputeh tu . betul . Tuhan tu adil . kalau dulu , aku gembira sangaaaaaaaaaaaaaat dapat kenal dengan dia tanpa pedulikan ada insan yang pendam rasa sebenarnya . kejamnya aku (́_̀) sekarang , aku sendiri yang rasa .

skrg , aku cuma mampu jadi stalker yang tak bergaji . luls . tengok dia okay . dia bahagia . dia sihat wal afiat . ramai yang dia boleh cari untuk mengadu sakit perut . ramai yang dia boleh cari untuk mengadu dia demam . hahaha mengadu sakit perut tu tak tahan . hak yang tu aku paling ingat . yang demam tu pun sama . dia suka melayan demam . em cop apa ni tetiba flashback...... ah tetiba sedih.

paling tak tahan bila............... aku dikaitkan dengan semua .

si perempuan A . kau kenal dia dari belog aku . aku tak salahkan kau . tapi . kau pun perempuan . takkan tak boleh nak faham apa yang aku rasa selama ni . cuba kalau kau ada dekat tempat aku............... apa kau rasa agaknya ?

si perempuan B . selama ni aku dengar je apa kau cerita pasal dia . banyak sangat kau cerita pasal dia . aku iyekan semuanya . aku dengar segalanya . kau cerita itu... kau cerita ini. gembiranya kau bila cerita pasal dia . takpe . aku okay .
sampai suatu hari....  aku ingat lagi bila kau kata kau nak baik dengan dia semula . aku pura pura okay . paling aku terasa , kau nak baik dengan dia tapi kau guna kan aku . last last , apa yang jadi ? takpe. aku tahu salah aku. selamat berbaik semula .

betul kata orang , buat baik berpada pada . dah banyak kali jadi macam ni . bila buat baik dekat orang , last last orang pijak balik kepala kita . kenapa macam ni....... salah ke jadi baik agaknya.

sekarang . dah lima hari...
aku tengok dia okay . aku ? tipulah kalau kata '' AKU OKAY :D '' . kalau taip , memanglah senang nak cakap 'i'm okay' beserta smiley senyum lebar gitu . aku bukan jenis suka mengadu masalah dekat orang sana orang sini . aku lebih pilih untuk pendam . taktahu kenapa . memang dari dulu , macam tu.

sekarang , bila dah macam ni . aku cuba terima kenyataan . aku nak tegur , tapi aku takut . takut menganggu . takut itu takut ini . jadi , biarlah.... macam ni je lah.
' move on laaaaaaaaaaa saraaa cari orang lain ' - kata Fie . Fie , kalau lah sesenang tu . lama dah koi cari orang lain .
macam dalam movie 99 Kali Rindu - '' ....saat apabila kita ingin melepaskan seseorang , ingatlah saat betapa susahnya kita hendak mengenalinya ''

tapi. orang kata kalau benda yang kita nak hadapi tu susah , bila ianya jadi selama empat puluh empat hari berterusan , Insya Allah makin lama makin biasa makin selesa dan dipermudahkan olehNya .



The End.