Thursday, September 13, 2012

assalamualaikum :-)

aku ingat lagi satu post aku yang dah lepas... pasal ramadhan. aku tulis ' semoga ramadhan tahun ni membawa keberkatan dalam diri '  .

dan alhamdulillah. ramadhan dan syawal tahun ni aku sambut dalam keadaan yang berbeza.

alhamdulillah . i'm officially wearing tudung now :-)

dan seperti yang aku dah agak. macam macam orang tanya bila aku dah start pakai lagi lagi kawan kawan. ramai tanya betul ke dah pakai tudung sekarang... ni pakai tudung terus ke kejap kejap je ni..

dan macam macam lagi sampai ada satu soalan tu , buat aku terasa pun ada sebenarnya tapi always be positive :-)



'' mulakan sesuatu yang baik itu meskipun terpaksa. lama lama Allah akan hilangkan perasaan terpaksa tu dan penuhkan keikhlasan dalam diri dalam menuju ke arah suruhan-Nya. '' . This...

someone told me this. and I was like.... so touched.

jujur aku kata , bila dah bertudung ni rasa lain. lain sangat.. mula mula masa pakai , memang aku mengeluh tak tercakap. masih belum dapat nak suaikan diri.

dengan panas , dengan rimas dengan susah apa segala benda lah.

yes , i admit. aku susah sangat masa mula mula nak start pakai. kalau tengok dalam almari , boleh dikira berapa je baju aku yang sesuai untuk dipakai dengan tudung ni :') Sigh..

hm... tapi alhamdulillah. bila seseorang tu nak berubah ke arah kebaikan , memang banyak dugaan dia. tapi selagi iman kita kuat , insya Allah akan dipermudahkan oleh Dia.

The End.